Monday, August 8, 2011

Terima Kasih Ya Allah



Bismillah



Syukran Kathira dan terima kasih atas ucapan dari keluarga, guru-guru, sahabat handai pada 3hb Ogos yang lepas. Semoga dengan bertambahnya umur ini bertambah jua kematangan hidup dan amal ibadat. Doakan aku berjaya dunia dan akhirat, di permudahkan segala urusan yang mendatang dan menjadi anak , pelajar serta InsyaAllah isteri yang solehah. 
Ameen ~
=)


Hari kelahiran aku kali ini tiada langsung kawan-kawan buat prank macam dekat sekolah dan kolej dahulu, baling tepung, baling telur semua sebabnya sebelum pukul 12 malam aku dah ajak adik-adik bilik aku  tidur. Hahaha. Pukul 11 lebih bilik aku dah gelap gelita. Hehehe. Pandai kan aku nak mengelakkan diri dari kena semua yang tak patut.


Nak kata dah besar tak adalah besar mana pun lagi.
Orang nak masuk meminang aku pun kena fikir 10 hingga ke 20 kali. Hahaha.
Cuma dah meningkat la umur aku dari 18 tahun ke 19 tahun.
Alhamdulillah.


Ini antara hadiah-hadiah yang aku dapat.
=)


Yuk, kita lihat ya. 


Kotak putih dari ayah. Kotak merah dari ibu. Shawl dari kakak. Teddy bear dari Firash. 

Ucapan dari Hafiz di muka buku.

selamat hari lahir tiqa. 
semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki.
semoga dengan meningkatnya umur, ditingkatkan kematangan dalam mmbuat kputusan dan menambahkan lagi ibadat kepada Allah S.W.T
Doakan keselamatan ibu bapa dan keluarga selalu.:)



Terima kasih ya awak.
=)



Ini pula hadiah dari adik-adik bilik aku.
Kotak merah dari Maya. Kotak putih dari Dayah.


Apa isi dalam semua kotak ini ya?
Tak mahu beritahu kalian.
Hehehe.


Terima kasih sangat-sangat pada semua yang beri hadiah pada aku. 


Hmmm


Dalam keceriaan menyambut ulangtahun kelahiran, marilah kita sama-sama mengambil pengajaran daripada kata-kata Ibnu Mas'ud :




' Sesungguhnya apa yang ku kesal apabila terbenamnya matahari ialah umurku semakin meningkat namun amalan ku tak jua bertambah. '


P/s : Tahun depan sudah puluh-puluh pula.. =)

9 comments:

  1. selamat hari lahir cik adik manis!!

    ReplyDelete
  2. happy belated birthday dear... moga panjang rezeki... murah umur... =) amin...

    ReplyDelete
  3. ooo anty bg adiah tudung syria xnak letak nama anty ehhh..anty bg advance lagi..huhuhuhu...sedey nama xde..

    hafiz bg aper?ke adiah 'setahun jer lg'???ngeh ngeh ngeh

    ReplyDelete
  4. Happy birthday sygku atiqah..
    Miss u..

    ReplyDelete
  5. to anonymous : tq ya.. =)

    to amni : ameen~.. tq amni.. =)

    to mama marsya : alamak, lupa la anty..xpe2..nti tqa buat another entry khas utk tdung yg anty bg tu ea.. heeee.. haaa?? hafiz?? erkkkk..dia bagi mmmmmm..apa ea?? hati kot..hahaha..

    to dayana : tq dear.. =)

    ReplyDelete
  6. eleh..saja nk amik hati yek??

    hah apiz bg hatii?alamak anty kena siap2 awal2 nie baju flower gurl untuk marsya nie...heheheheh...

    hahhahha...

    mana baby u nie?? ceptlah komen...

    ReplyDelete
  7. to mama marsya : eh, mna ada nak ambl hati..ni ckp btul2 ooo anty..hehehe..

    heeeeee..wah, utk apa plak nk kna siap2kn bju flower grl utk marsya tuuu?? mcm jauh sgt plak pemikirannya tu..hihihih..

    baby u bz..tu x mncul2..hahaha

    ReplyDelete
  8. baby u: bz mendenye....asik hupdate blog 'bf' dia jer.ngeh ngeh ngeh

    tiqa: kita mesti lah kena pk jauh...mcm tika sekarang pun dah pk untuk ms hadapan..kalo x buat pe study bagai?kan?????kan???
    ...setahun jer lagi....
    hahahahahaha.....

    ReplyDelete
  9. mama marsya,
    apa kecoh2 kt sini..ppppwwweeeetttt..
    haha..no coment yunk!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for Blogger