Monday, August 29, 2011

Suprise



Bismillah

Ini baru betul-betul SUPRISE.

Apadia??

Suprise laaaaaa.

Apa yang suprise nyaaaaaaa??

Adalahhhhhhhh.

Uissshhhhh. Share-share la. Nak tengok!!

Tak boleh! Rahsia.

Ptuiiiiihhhh. KEDEKUT!

Lalalala ~

Ada orang kata aku kedekut. Kahkahkah. Aku memang kedekut pun.
 
Nampak tak?? 
Nampak tak??
Nampak tak??

Cukup cukup.
Actually, minggu lepas aku balik rumah macam biasa la. Tiba-tiba ada ternampak sesuatu bungkusan. Aku pun buat andaian sendiri la bahawa bungkusan itu mesti hak kepunyaan ayah, ibu, abang atau kakak punya. Lagipun siapalah yang nak bagi aku bungkusan besar-besar macam tu kan.

Tiba-tiba ibu berkata macam ini.

Ibu : Dah tengok bungkusan tu?
Aku : Haaaa?
Ibu : Bungkusan tu laa.
Aku : owh, yang tu. Tak tengok pun. Bukannya tqa punya pun bu.
Ibu : Aish, budak bertuah ni. Tengok pun belum main cakap je bukan dia punya.
Aku : betullah bu. tak caye plak ibu ni. sape la nak bagi tqa bungkusan besar2 mcm tu.
Ibu : Pergi tengok sekarang.
Aku : Baik bosh.

Dengan langkah yang lemah longlai dengan mata yang kuyu aku pun pergi la tengok bungkusan tu.

Ibbbbbbbbbbbbuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu. 
* menjerit dengan penuh semangat.


Muahahahahahahahahahahahahhahahhaaaaa. 
Bungkusan itu untuk aku rupanya. Besar kot. Nak buka pun aku fikir 10 ke 20 kali. Takut. Kihkihkih. 

Hari ahad malam minggu lepas baru aku buka bungkusan yang penuh misteri itu.

Mahu lihat apakah bungkusan berbalut itu??

Jeng





Jeng





Jeng







Jeng






Taaaaaraaaaaaaaaaaa

Sebuah kotak yang isinya adalah sesuatu barang kesukaan aku beserta kad ucapan yang di reka sendiri olehnya.

Teruja seketika melihat semua ini. Buka kotak itu terbau sesuatu yang sangat wangi.
 Hmmm. 
Aku sudah kenal akan bau itu. Kihkihkih.

 Sejujurnya tak pernah lagi ada orang yang bagi aku hadiah besar-besar macam ini. Ditambah pula dengan kad ucapan yang di reka sendiri mengikut kreativitinya. 
Ianya sangat-sangat MENARIK!!

Terasa sangat sayang nak guna hadiah itu. Kalau boleh nak simpan sampai ke tua nanti. Hahaha. Melampau betul aku ini!

Apa-apa pun

" Jutaan terima kasih di ucapkan kepada kamu kerana telah memberi hadiah sebegini. Tqa hargai pemberian kamu dengan seikhlas hati. Semoga Allah merahmati dan memberkati kehidupan kamu di dunia dan akhirat. Ameen~ "

Tapi siapa ' dia ' yang di maksudkan itu??

Dia ialah Hafiz, tuan tanah blog http://fiuzz.blogspot.com/ ..

Kalian kenal??

p/s : sentiasa tersenyum sorang-sorang melihat hadiah itu.

4 comments:

  1. huhuhu..bestnye dapat hadiah dari hafis..ape isi didalam??syg dia pd kamu ye!!!

    ReplyDelete
  2. apa isi dlmnya??? xbley btau..rahsia..hehehe..

    ReplyDelete
  3. bf saye xpernah bg saya hadiah.beruntung atiqah.suka baca blog kamu.

    ReplyDelete
  4. gulp...tak apa..suatu ari nti dia akn bg la tu..heeee...tq ya..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for Blogger