Saturday, April 13, 2013

Semester 3 berakhir



Bismillah

Alhamdulillah, akhirnya berakhir juga peperiksaan akhir semester tiga dengan jayanya. Walaupun terdapat pelbagai ujian halangan dugaan semasa dalam proses menghadapi 5 subjek yang boleh mematikan selera makan pabila buku mula dibuka, tetapi semua itu berjaya di tempuhi dengan hebatnya. Alhamdulillah. Terima kasih ya Allah. Berharap keputusan yang bakal keluar nanti pun, Alhamdulillah cantik dipandangan mata dan boleh mengembirakan hati ayah ibu setimpal dengan usaha yang telah dilakukan. =)

Peperiksaan akhir bermula pada 27hb Mac 2013 dan berakhir pada 09hb April 2013. Semakin dekat tarikh akhir peperiksaan, semakin masing-masing tidak tumpu perhatian pada kertas yang terakhir, subjek yang paling susah tapi seronok. Masing-masing menghitung hari untuk pulang ke kampung halaman. Pastinya saya juga begitu.

Ketua Projek : Ahmad Eizzat.

Berminggu-minggu sebelum peperiksaan akhir berakhir, Ejat sudah mula merancang pelbagai aktiviti yang ingin dilakukan pada hari terakhir itu bersama rakan sekelas BM111 3D. Objektifnya ialah untuk merapatkan hubungan silaturrahim antara satu sama lain.

Antara aktiviti yang dirancangkan ialah :

1. Hiking di Tanjung Tuan, Port Dickson.
2. BBQ di tepi pantai.
3. Main bowling
4. Pergi Funfair
5. Makan malam di Duyong.

Ramai diantara kami yang tidak setuju untuk melakukan hiking kerana keadaan cuaca yang tidak mengizinkan serta bbq kerana tiada sesiapa yang boleh membantu untuk memerap segala makanan yang diperlukan. Oleh itu, kami sebulat suara bersetuju untuk aktiviti yang selebihnya. Walaupun hanya 20 orang sahaja yang terlibat, Alhamdulillah reaksi wajah masing-masing menunjukkan mereka gembira. 

20 orang, 4 buah kereta, menuju ke Mahkota Parade, Banda Hilir Melaka.

Aktiviti pertama : Bowling, 5.45 p.m. (3 game setiap seorang)























__________________________________________________________________________________________
Aktiviti kedua :  Snooker (selingan)




__________________________________________________________________________________________
Menunggu jejaka dan gegadis selesai menunaikan solat Maghrib, yuk basahkan tekak dengan aiskrim. Terima kasih amy, belanja saya satu. =)


__________________________________________________________________________________________
Aktiviti ketiga : Makan Malam di Maju Kitchen Malaysia Restaurant, 9.00 p.m.









Ketua Projek tolong bayar semua yang telah anak-anak projeknya makan. =P  Terima kasih KP. =)


Pertemuan berakhir disini. Peluk cium sebelum masing-masing pulang ke kampung tercinta pada esoknya.










Usai makan malam, 4 buah kereta berpisah membawa hala tuju masing-masing dengan hati yang riang ria gembira. 

__________________________________________________________________________________________

Terima kasih kepada Ejat, Amy, Amir, Apis, Naqi, Sheikh, Nekman, Azli, Amsyar, Paan, Su, Maheran, Nani, Myra, Shiro, Azie, Kechiq, Nana dan Hajar di atas kesudian kalian meluangkan masa bersama-sama sebelum masing-masing memulakan cuti semester walaupun ada aktiviti yang tidak dapat kita lakukan diatas keadaan cuaca yang tidak mengizinkan ketika itu. Kita merancang, Allah yang menentukan segala-galanya. Segala kekurangan, mohon dimaafkan. Terima kasih sekali lagi semua! 

- HALF OF BM111 3D's FAMILY -




Kalian,

Sekiranya ada salah dan silap yang telah saya lakukan pada kalian semua secara sengaja ataupun tidak, mohon maaf ya. Semoga kita bersama-sama mendapat keputusan yang terbaik untuk semester 3 ini, InsyaAllah. Sama-sama berdoa untuk kejayaan antara satu sama lain. Semoga kita kekal 31 orang sehingga akhir pengajian Diploma Pengurusan Perniagaan Di UiTM, Lendu Alor Gajah Melaka. Ameen~ 

Love,
Atiqah.

p/s : kita manusia tidak lari dari melakukan kesilapan, tiada seorang manusia didunia ini yang sempurna.

2 comments:

  1. Halooo junior! Senior BM111'D jugak nih, uitm lendu!

    Best of luck! :)

    ReplyDelete
  2. Hye senior! *wave hand*

    Thanks a lots ya. =)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for Blogger