Sunday, November 27, 2011

Cinta tidak mengenal bangsa



Bismillah


Dua bangsa yang berasal daripada berlainan budaya dan bahasa atas satu agama yang sama ; ISLAM.


Tahniah buat Fuimein Thien & Muhammad Haikal.

Alhamdulillah, majlis kenduri kahwin akhirnya berjaya diadakan pada 12 November 2011 di Taman Bertam Setia. Seronok aku tengok orang kahwin ini. Rasa bahagia sangat. Hehehe. 

Ehem ehem.

Kak Tien ini sebenarnya Cina muslim, dia kawan abang Suhail. Abang aku lah yang Islamkan dia sewaktu di China dahulu. Pelbagai ujian dan dugaan yang telah dilalui oleh kak Tien. Alhamdulillah, sehingga sekarang dia masih berpegang pada agama Islam. (*__*). Dia bekerja sebagai seorang guru di Sekolah Menengah Cina Pay Fong Melaka.

Majlis perkahwinan sudah pasti ada kumpulan kompang bukan? Haaaa. Tengok muka abang-abang dekat bawah ini, semangat sungguh. Sampai timbul urat-urat dekat leher tu. Tetas pun seronok juga. Kihkihkih.  

Ini juga merupkan kali pertama aku menghadirkan diri ke kenduri kahwin yang lain dari yang lain. Kalian mahu tahu apa kelainannya??
Inilah jawapannya

Ahaaaa. Ramai pelajar cina bukan? Satu kumpulan pakai T-shirt putih. Lagi satu kumpulan pakai T-shirt spongebob. Sangat sweet! Rasa macam nak minta satu saja baju tu. Heeee. Serious! Aku rasa seronok tengok budak-budak sekolah datang ke majlis perkahwinan cikgu mereka. Mereka sanggup menunggu lama sehingga selesai majlis bersanding. Sebelum nak bersurai tu, pelajar perempuan siap ada yang menangis dan ramai-ramai melambaikan tangan dari jauh. Erhhhh. Sangat sedih. Mungkin mereka berasa kehilangan cikgu kesayangan kot. Hmmm.

Baju kuning di atas ini ialah ibu kak Tien. Lumrah hati seorang ibu walaupun sekeras besi mahupun batu pasti akan menangis pabila anak perempuan yang pernah di kandungnya selama 9 bulan, dijaga dengan penuh kasih sayang semasa kecil, kini setelah menginjak dewasa terpaksa dilepaskan kepada seorang lelaki yang bergelar suami. Mudah-mudahan Abang Haikal mampu menjaga serta memberi tunjuk ajar agama yang baik kepada kak Tien. InsyaAllah.

Ini adalah gabungan 4 buah keluarga. Kebanyakkan kakak-kakak di atas ini ialah kawan-kawan abang Suhail semasa di China dulu. Masing-masing hebat berbahasa Mandarin. Lebih-lebih lagi kakak yang berbaju putih sebelah aku itu. Maaf ya kak. Saya tak tahu nama akak apa. -__- 

Untuk kak Tien dan abang Haikal

TAHNIAH.
Semoga kehidupan kalian sentiasa aman damai serta diberkati Allah.
Semoga jodoh berpanjangan hingga ke akhir hayat.
Semoga cepat menimang cahaya mata.

Alhamdulillah, kenduri berakhir dengan lancar. Terima kasih kerana menjemput kami sekeluarga ya. 

^______^

Sesiapa yang ingin melihat video sepanjang kenduri diadakan, kalian boleh jengah di Serambimaya.

p/s : dekat kenduri terjumpa peminat blog. hehehe.

5 comments:

  1. syukur dan tahniah kepada pihak pengantin

    ReplyDelete
  2. congratulations! lovely lovely wedding :)

    ReplyDelete
  3. tahniah .. smoga kekal slmnya ;)

    ReplyDelete
  4. to TwiggyLiyana and miszfyeza : InsyaAllah kak tien membaca coment2 kalian ini. Thanks 4 da wish ya.=)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for Blogger